Vad är en workshop?
En workshop är en engagerande och interaktiv upplevelse där du får möjlighet att utforska viktiga ämnen som gränssättning, konflikthantering, ledarskap och samarbete. Under workshopen, som kan vara allt från två till sex timmar, kommer du att delta i diskussioner och övningar som hjälper dig att reflektera över egna utmaningar och dela erfarenheter med andra. Du får lära dig konkreta strategier för att förbättra både din egen och arbetslagets produktivitet och trivsel. Workshopen passar alla nivåer i organisationen och ger verktyg för att bättre hantera vardagens utmaningar på jobbet.
Workshopen
Ämnet för workshopen skräddasys efter behov.
Vanliga områden är:
-
Arbetsrelaterad gränssättning
-
Kulturförändring
-
Svåra samtal
-
Ny som chef
-
Samarbete och prestation
-
Engagemang och meningsfullhet
-
Feedback
-
Teambuilding
-
Beteendeförändningar
-
Värderingar och implementation
-
Tillit och förtroende
-
Organisatoriska och personliga olikheter
-
Härskartekniker
-
Verktyg och strategier för att leda effektivt
-
Konflikthantering
Workshopen rymmer grupper om 4-100 personer och kan levereras i ett hel- eller halvdagsformat.
Hur fungerar workshopen?
Workshopen är allt ifrån 2-6 timmar och innehåller många interaktiva moment där deltagarna verkligen får möjlighet att prata med och lyssna på varandra.
Reflektion och transparens
Deltagarna arbetar tillsammans med uppgifter där de får dela upplevelser från sin egen verklighet.
Vilka utmaningar har de? Vilka känslor har de kring det aktuella ämnet? Hur upplever de att det i företaget?
Vad underlättar? Vad hindrar?
Denna upplevelse är som att tända lampan i ett mörkt rum. Deltagarna börjar se varandras perspektiv. Tankar och fördomar som deltagarna har skapat börjar smälta bort och ersätts med empati och realistisk förståelse för varandras världar och verkligheter. Denna förändring skapar plats för mer effektivt partnerskap med andra på arbetsplatsen.
Vem bör delta?
Människor från alla områden och nivåer av organisationen. Några av de vanligaste användningsområdena för workshopen är:
-
Ledarskapsutveckling. Att använda specifika utvecklingsinsatser för att säkerställa effektivt ledarskap i dag och i framtiden.
-
Förebyggande ohälsa. Förebygg ohälsa relaterad till stress, överbelastning och kontrollförlust.
-
Ledarskap på alla nivåer. Stärka kapaciteten hos hela arbetslaget för att möta de ökade krav och behov som organisationen står inför.
-
Samarbetsförmåga. Skapa tydlighet, gemenskap, förståelse, respekt och samarbete mellan funktioner och team.
-
Konflikthantering. Hantera och förebygga bakomliggande orsaker till konflikter.
-
Autonomi. Skapa självständiga människor som uttrycker sina behov.
-
Positiv påverkan. Påverka andra positivt genom att bli en god förebild.
Strategier
Under workshopen och i det inkluderade arbetsmaterialet lär sig deltagarna strategier för respektive ämne. Dessa strategier hjälper deltagarna att ta ansvar för sin egen hållbarhet och produktivitet.
Behovet
Syftet med workshopen är att deltagare får dela en intensiv och interaktiv aktivitet tillsammans för att engagera dem att utforska:
-
Hur anpassade strategier och verktyg kan öka produktivitet och trivsel.
-
Vanliga utmaningar och vad de kan göra för att hantera det.
-
Hur deras val och beteende påverkar andra
-
Hur de kan arbeta strategiskt med sina utvecklingsområden.
-
Hur de tar ansvar för sin professionella hållbarhet och hälsa.
Priser för workshop
Pris avser ex moms.
från
15 500 SEK
Vad uppskattar deltagare med workshopen?
Verkliga exempel
Workshopen behandlar situationer ur deltagarnas verklighet
Underhållande
Workshopen innehåller interaktiva och roliga moment.
Mixen
Med mixen av olika tekniker når workshopen fram till olika deltagares inlärningsstilar
Användbarhet
Insikterna och de konkreta strategierna är tydliga och direkt applicerbara
Hållbara resultat
Människor förstår och behärskar vikten av att agera